Türkiye'de ilk trafik kazası

Resim
  Türkiye'de ilk trafik kazası, 26 Ocak 1912 yılında,Zincirlikuyu'dan Beyoğlu'na giden İtalyan Elçiliğinin şoförü Frederico Rasi'nin Şişli Camii'nin önünde idris adlı bir kişiye çarpmasıyla gerçekleşti.Rasi, panik yapıp olay yerinden kaçmaya çalışmış,polislerin ihdar ateşi ile durdurularak Pangaltı'da yakalanmıştır. Şişli Etfal Hastanesi'ne kaldırılan İdris hayatını kaybedince olay büyümüş, İtalyan Elçiliği İdris'in ailesine yüklü bir tazminat ödeyip Rasi'yi cezalandırmayı kabul etmesiyle dosya ertesi gün kapanmış.  

Otomotiv sanayii şoförlere eğitim vermeli


 

Motorlu karayolu taşıtları, bir yanmalı veya patlamalı motorla tahrik edilen, yük veya yolcu taşımak ve karayolu trafiğinde seyretmek üzere belirli teknik mevzuata göre üretilmiş bulunan dört veya daha fazla lastik tekerlekli taşıt araçlarıdır. Bu araçları üreten sanayi “Otomotiv Ana Sanayi” olarak adlandırılmaktadır. Otomotiv “Yan Sanayi” ise hem taşıt araçları imalat sanayinde faaliyet gösteren firmalara hem de parktaki araçların parça yenileme talebine yönelik ana sanayi tarafından belirlenen teknik dokümanlara uygun aksam, parça, parça ve sistem üreten sanayi koludur. Otomotiv sanayi bu iki alt sektörün tümünü kapsamaktadır.

 

Otomotiv ana sanayi grubu içerisinde değerlendirilen başlıca ürünler binek otomobil, otobüs, midibüs, minibüs, kamyon, kamyonet ve traktörlerdir.İşte tam bu noktada Otomotiv Sanayi’nin içerisinde farklı meslek gurupları Otomotiv Sanayisi’nin dinamizmini oluştururlar.Kullanıcılar,galeriler parçacılar,tamirciler gibi.Birde Otomotiv Sanayi’nin bir başka dinamizmi de ticari araç çalışanlarıdır.Özellikle ticari araç şoförleri otomotiv sanayi ile olmazsa olmaz bir bütündür.Otomotiv sanayinin ticari araç çalışanlarına özellikle başta eğitim yönünde olmak üzere desteklerini çekmemesi önem arz etmektedir.

 

Neden Otomotiv sanayi eğitimde şoförlere destek vermelidir ?Bize göre başlıca sebebi üretilen araçların doğru kullanımı o aracın verimliliğini arttırmak ile birlikte aracı diğer markalar arasında sağlamlığı ve güvenilirliği açısından ön sıralara çekecektir.Yanlış araç kullanımı sayesinde gereksiz arıza yapan parçaların da ülke ekonomisine zararı bulunmaktadır.Tabi bahsettiğimiz eğitim ileri sürüş teknikleri alanına girebilir.Bir de şoförlerin ; örneğin taksicilere İngilizce,tarih vb. eğitiminde de kurum ve kuruluşlara destek vermeleri önem arz etmektedir.Bir bütün olarak görürsek şoför eğitimine  katkı sağlamak otomotiv sanayine çok şey kazandıracaktır.Şayet karayolu taşımacılığını ileri noktaya götürmek istiyorsak ,İlgili kurum ve kuruluşların doğru projeler ile otomotiv sanayinin kapılarını çalmaları ve onlardan destek istemeleri gerekmektedir.

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Taksicileri Nereye Şikayet Edebiliriz ?

Taksi belediye ruhsatı nasıl alınır ?

Taksi şoförlüğü için gerekli evraklar nelerdir ?