Türkiye'de ilk trafik kazası

Resim
  Türkiye'de ilk trafik kazası, 26 Ocak 1912 yılında,Zincirlikuyu'dan Beyoğlu'na giden İtalyan Elçiliğinin şoförü Frederico Rasi'nin Şişli Camii'nin önünde idris adlı bir kişiye çarpmasıyla gerçekleşti.Rasi, panik yapıp olay yerinden kaçmaya çalışmış,polislerin ihdar ateşi ile durdurularak Pangaltı'da yakalanmıştır. Şişli Etfal Hastanesi'ne kaldırılan İdris hayatını kaybedince olay büyümüş, İtalyan Elçiliği İdris'in ailesine yüklü bir tazminat ödeyip Rasi'yi cezalandırmayı kabul etmesiyle dosya ertesi gün kapanmış.  

İşte Yerli Otomobili Yapacak Babayiğit Karsan !

Yerli otomobili yapacak ''Babayiğit'' yüzde yüz Karsan ve geliştirdiği model olan araçta V1'dir.Henüz sonuç açıklanmadı.Ancak tüm taksi şoförlerinin ve engellilerin temennisi bu yönde.Dünya da V1 modelini özellikle engellilere yönelik kullanılabilir olması açısından benimseyecek ve sevecektir.Türkiye'nin ve taksicilerin yerli otomobilinin Karsan V1 olması yönünde nasıl bu kadar emin konuşuyoruz anlatacağız.Ama gelin öncelikle proje ne aşamada bir bakalım.




Süreç Hangi  Aşamada 

Tubitak destekli projede finale 20 projeden sadece altısı kalabildi.Finale Hema Endüstri(Magna),Karsan,Isuzu,Derindere,Hisarlar ve Malkoçlar isimli şirketler kaldı.Kazanın bu ay sonunda açıklanması beklenen projede hem elektrikli araç hem ticari araç modelleri yer alıyor.

Hema endüstri ,Magna 'nın Mila modelinin üzerinde geliştirdiği elektrikli otomobil ile finale kalırken Karsan Newyork için geliştirdiği taksi projesinin elektrikli versiyonu ile finale adını yazdırdı.Isuzu ve Hisarlar ticari araç ,Malkoçlar ve Derindere ise elektrikli otomobil projeleri ile yer aldılar.

Sonuç olarak olarak Tubitak'a yapılan 20 proje başvurusu mali ve teknik olarak değerlendirilmiş ve değerlendirme sonucunda 10 proje elenirken,kalan 10 proje''Elektrikli Araç Teknolojilerinin Geliştirilmesi''çağrısının ikinci aşamasında başvuruya hak kazanmıştı.Bu 10 proje arasından da altısı finale adını yazdırmıştı.Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık'ın yerli otomobil konusunda aradığımız ''Babayiğiti'' bulduk açıklamasının ardından sonuç merakla bekleniyor.



Neden Karsan V1 ? 

Başbakan Recep Tayip Erdoğan bu pazara artık bir yerli bir otomobil yakışır demişti.Ve bu sözler üzerine birçok firma yerli otomobil konusunda AR-GEçalışmalarına başladı.Hepiniz hatırlayacaksınız Karsan V1 ilk defa Newyork da adından söz ettirdi.Finale kalmasına rağmen politik nedenlerden dolayı yarışı bir başka firma kazandı.Çok üzülmüştük.Zira ülkemizin yüz akı olacağını düşündüğümüz proje kazanamamıştı.Ancak o günlerde çıktığım radyo programlarında  katıldığım televizyon kanallarında hep bir şey söyledim.'''Newyork için taksi projesi geliştirebiliyorsak neden ülkemiz için uygulamayalım.''Elbetteki Başbakan benim sesimi duydu ve ''hadi bakalım yerli otomobil yapalım'' demedi.Ancak bir husus var ki sayın başbakan bu çağrıyı yaptığından çok önceleri Karsan V1 modeli projesi geliştiriliyordu.Neden söylüyoruz çünkü Karsan bu çağrı yapılmadan çok önce yerli otomobil adımını atmış ve V1 modelini geliştirmişti.Yani bugün Karsan yarışmaya katılan diğer firmalardan birkaç adım önde... 

Karsan V1 araç için engelli rampası geliştirerek dünyada bu konuda örnek olmuş durumdaSadece ticari araçlar için değil özellikle engelli ailelerin de kullanabileceği gayet modern bir araç konumunda.Dolayısı ile herkes otomobil yapabilir.Ancak farklılıklarınızı ortaya koymazsanız dünya pazarında söz sahibi olamazsınız.Ben Karsan  V1'in  dünya pazarında bir çok farkı ortaya koyduğunu ve koyacağını düşünüyorum.

Taksiciler Karsan V1'i istiyor !

Taksi şoförleri yıllardır gasp tehlikesi yüzünden hem kendileri hemde aileleri korku içinde yaşıyor.2005 yılında kabinli araçlar ile ilgili kanun mevzuat çıkmış olmasına rağmen bu konuda gerekli adımlar bir türlü atılamadı.Mevcut araçlara kabin uygulaması da oldukça güç...Çünkü bugün taksicilerin kullandığı araçlara kabin uygulaması neredeyse boyutları bakımından imkansız durumda.Karsan'ın Newyork ihalesi aşaması ve sonrasında taksiciler ile iletişimleri hiç kesilmedi.Bizzat ben dernek başkanı olduğum zaman Karsan ile iletişime geçerek bu modelin mutlaka Türkiye de uygulanması arzumuzu paylaştım.Onlarda zaman içerisinde V1 modelini taksicilerin ihtiyaçlarına göre geliştirdiler.Yani bu işin yalnızca masa başında proje üretmek olmadığını sahada çok net bir şekilde ortaya koydular.

Şimdi bazılarınız diyebilir ki bu araç yalnızca taksicilere mi üretilecek.Elbetteki hayır.Öyle olmadığını da Karsan'ın katıldığı fuarlarda gördük.Ancak önemli bir hususu gözden kaçırmamak gerekir.Taksiciler araç konusunda birçok sürücüden çok daha profesyonel.Yılda ortalama 120 bin km yol yapıyorlar.Geçmiş yıllarda görüldüğü üzere taksicilerin kullandığı araçlar hususi de her zaman en çok satılan araçlar olmuştur.Bu sebep den dolayıda doğru noktadan yani taksi ile başlayan Karsan V1 oldukça şanslı durumda olduğunu düşünüyorum.
Karsan V1 modeli seçildiğinde yalnızca  taksiciler değil onların evde bekleyen aileleri ve engelli vatandaşlarımızda çok sevinecektir.Seçilmesini umut ettiğim Karsan V1'in ülkemize hayırlı olmasını diliyorum.
     

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Taksicileri Nereye Şikayet Edebiliriz ?

Taksi belediye ruhsatı nasıl alınır ?

Taksi şoförlüğü için gerekli evraklar nelerdir ?